Wanneer zet je als gemeente in op grondwaterpeilbeheer mét pomp en wanneer zonder pomp?
Officieel zet de gemeente Rotterdam voor grondwaterpeilbeheersing geen mechanische middelen in (zoals een pomp) maar alleen via vrij verval. Dat er een pomp wordt gebruikt voor de Bleomenbuurt en later de Gravenbuurt is gekomen door vasthoudendheid van de bewoners via voormalig wethouder Eerdmans. Maar officiële erkenning in documenten zoals het Water- en klimaatadaptatieprogramma Rotterdam 2027-2030 is er nog niet.